
Întâi este călătoria cunoaÈ™terii, în care, pentru trei ore,
joaca se transformă în lucru cu materialele Montessori.
​
Sunt trei ore în care copiii, datorită dorinÈ›ei înnăscute de a cunoaÈ™te, descoperă lucruri noi, fie că este vorba de viață practică
(ex. copiii învață să calce, să spele hainele, să aÈ™eze È™i să strângă masa, etc.)
fie că au o curiozitate pentru matematică
(copiii învață adunarea, înmulÈ›irea È™i împărÈ›irea într-un mod logic È™i natural, etc.)
sau pentru activități senzoriale
(ex. introducerea noțiunilor de geometrie, etc) sau dezvolatrea limbajului (ex. citit, scris, etc.).
În ce constă această călătorie?
Mediul în care are loc procesul de cunoaÈ™tere este unul pregătit pentru copil în funcÈ›ie de
etapa de dezvoltare în care se află. Structura logică în care sunt aÈ™ezate materialele
necesare călătoriei cunoaÈ™terii este înÈ›eleasă È™i asimilată foarte uÈ™or de către copil;
​
Materiale Montessori adaptate nevoilor copilului È™i perioadelor sensibile prin care trece. Perioadele sensibile sunt acele etape în care copilul are o predispoziÈ›ie pentru anumite abilități (ex. la vârsta de 4 ani se dezvoltă logica matematică);
​
Educatorul are rolul de a-i facilita copilului drumul în călătoria cunoaÈ™terii, oferindu-i
libertatea de a alege materialul de interes pentru el, libertatea de timp pentru a lucra cu materialul atât cât doreÈ™te, creându-se condiÈ›iile necesare pentru ca el să se concentreze pe o activitate.
Felul în care educatorul îi oferă atât libertate de a alege, cât È™i libertatea de timp,
conduce la o dorință intrisecă, auto-motivarea copilului de cunoaștere și de concentrare;
​
Regulile si limitele comunicate cu blândeÈ›e È™i fermitate îi conferă copilului siguranță È™i în acelaÈ™i timp independență.

Călătoria cunoașterii

​
​
În funcÈ›ie de nevoile fiecărui copil, după călătoria culinară există două variante:
fie călătoria somnului sau călătoria de joacă în clasă.
​
Spre finalul zilei, copilul poate avea parte de o călătorie experimentală, în care,
în funcÈ›ie de preferinÈ›e sau de abilități, poate încerca o multitudine de roluri:
de la artist plastic la bucătar, de la actor la inginer de robotică, de la dansator la grădinar.
​
Călătoria experimentală nu exclude călătoria de joacă în aer liber.
​
Dacă copilul simte că tot ce vrea este să se joace, universul Montessori este mare și variat.
EÈ™ti gata să începi călătoria?
Biletele se găsesc aici!





