top of page

Universul Montessori

 

este un loc în care învățarea se realizează în mod natural È™i plăcut. Este ca o călătorie care ia mai multe forme.

Întâi este călătoria cunoaÈ™terii, în care, pentru trei ore,

joaca se transformă în lucru cu materialele Montessori.

​

Sunt trei ore în care copiii, datorită dorinÈ›ei înnăscute de a cunoaÈ™te, descoperă lucruri noi,  fie că este vorba de viață practică

(ex. copiii învață să calce, să spele hainele, să aÈ™eze È™i să strângă masa, etc.)

fie că au o curiozitate pentru matematică

(copiii învață adunarea, înmulÈ›irea È™i împărÈ›irea într-un mod logic È™i natural, etc.)

sau pentru activități senzoriale

(ex. introducerea noțiunilor de geometrie, etc) sau dezvolatrea limbajului (ex. citit, scris, etc.).

În ce constă această călătorie? 

 

Mediul  în care are loc procesul de cunoaÈ™tere este unul pregătit pentru copil în funcÈ›ie de

etapa de dezvoltare în care se află. Structura logică în care sunt aÈ™ezate materialele

necesare călătoriei cunoaÈ™terii este înÈ›eleasă È™i asimilată foarte uÈ™or de către copil;

​

Materiale Montessori adaptate nevoilor copilului È™i perioadelor sensibile prin care trece. Perioadele sensibile sunt acele etape în care copilul are o predispoziÈ›ie pentru anumite abilități (ex. la vârsta de 4 ani se dezvoltă logica matematică);

​

Educatorul  are rolul de a-i facilita copilului drumul în călătoria cunoaÈ™terii, oferindu-i

libertatea de a alege materialul de interes pentru el, libertatea de timp pentru a lucra cu materialul atât cât doreÈ™te, creându-se condiÈ›iile necesare pentru ca el să se concentreze pe o activitate.  

Felul în care educatorul îi oferă atât libertate de a alege, cât È™i libertatea de timp,

conduce la o dorință intrisecă, auto-motivarea copilului de cunoaștere și de concentrare;

​

Regulile si limitele comunicate cu blândeÈ›e È™i fermitate îi conferă copilului siguranță È™i în acelaÈ™i timp independență.

Călătoria cunoașterii

După cele 3 ore de lucru cu materialele Montessori,

sau de călătorie a cunoașterii, cum am numit-o mai sus,

urmează ora de joacă, fie afară (dacă condiÈ›iile meteo permit) fie în sala de clasă. În universul Montessori noi o numim călătoria de joacă în aer liber.

​

Ce presupune acestă călătorie?

​

* Voie-bună cât cuprinde;

* Colegi plin de energie și cu chef de joacă;

* Educatori care nu au uitat că sunt și ei copii;

* Mult mult soare, dacă nu pe cer, cu siguranță în suflet.

Călătoria de joacă în aer liber

Călătoria culinară

Urmează călătoria culinară, plină de arome È™i gusturi delicioase, după care ne îndreptăm fie către călătoria somnului, fie către cea de joacă în clasă. 

Pentru că dragostea trece prin stomac, și

pentru că la universul Montessori copiii au parte de

multă dragoste, ne vom asigură că există un flux neîntrerupt între inimă È™i stomac. 

 

 

Acest lucru îl face posibil un nutriÈ›ionist care se

asigură că cei mici au parte de o călătorie

culinară, în urmă căreia atât stomacul cât È™i

creierul obțin toți nutrienții și vitaminele de care un

copil are nevoie pentru a se dezvolta armonios.

​

​

În funcÈ›ie de nevoile fiecărui copil, după călătoria culinară există două variante:

fie călătoria somnului sau călătoria de joacă în clasă.

​

Spre finalul zilei, copilul poate avea parte de o călătorie experimentală, în care,

în funcÈ›ie de preferinÈ›e sau de abilități, poate încerca o multitudine de roluri:

de la artist plastic la bucătar, de la actor la inginer de robotică, de la dansator la grădinar.

​

Călătoria experimentală nu exclude călătoria de joacă în aer liber.

​

Dacă copilul simte că tot ce vrea este să se joace, universul Montessori este mare È™i variat.

EÈ™ti gata să începi călătoria?

Biletele se găsesc aici

Urmărește-ne!

  • Montessori Universe FB
bottom of page